Owner of this wonder world of magic !

My photo
coffeeholic - Everybody should believe in something. I believe I'll have another coffee. Do wonder in my wonder life (:
Daisypath Wedding tickers

Making love!

Daisypath Anniversary tickers

Wednesday, January 16, 2013

My Diet Progress - Part 2

Harini macam rajinnya saya nak update belog weehu. Saja nak update diet progress yang aku harap jitu lah misi dia. Kira mesti kena follow..

Last week, about 2 times pergi jogg & exercise. Both ditemani oleh orang kesayangan hamba (:
But started to avoid rice & heavy meal was on last Monday..yeah. why Monday? Sebab weekend mak haku masak nasi bukhari yang sedap nak mamps. Lama uols tak dapat makan masakan emakku (':

Start weighing my weight. About 58kgs. My aimed is about 50kgs. That should be fine for me. And and want to reduce my belly fat! Sobs! Takla macam besar sangat. Tapi bila duduk & dah start ada muffin top. Duh thats my alarm telling me i should diet. T--T

So i bought this! ;

Skipping rope!
Tapi macam pendek laa. Almaklum beli dekat kedai RM2 -__- So boleh buat 1 leg jer. Both legs tak boleh. Last Monday jogged then walk then do exercise focus on my below parts, squats x40, skipping x40.

After that muntah /:

Yup terlalu ligat, terlalu push body yang baru nak warming up ni. Resultnya aku muntah lepas tu.

Jom aku list up eh meals yg aku makan starting last Monday ;

Monday 14Jan: Breakfast-Nasi goreng suku bekal (ni dah kira cheat eh), Lunch- Laksa Johor, Dinner- Bubur (lapar gila sebab lepas muntah)  - EXERCISED

Tuesday 15Jan : Breakfast  - Coffee cicah Hi Fibre biscuit 4pcs, Lunch - Mee hoon soto, Dinner - Roti 5pcs with sambal sardin telur (ni pun dah kira heavy actualy) - NO EXERCISE

Wednesday 16Jan : Breakfast - Roti 3pcs with sambal sardin telur semalam, Lunch - Laksa Johor, Dinner-(Taktau lagi, maybe roti?)

Yup, still aku rasa maybe diet programme aku macam ntah pape, susah kot untuk aku extreme drastik terus tak nak langsung makan makanan yang dah 24 tahun aku makan hari-hari. -__-

Doakan aku berjaya ye!
Ni semalam punya dinner menu ps:maaf kualiti bb je punn

Ni baru je aku makan tadi. Officemate bagi. Rasa nak menangis. jakgi balik keje nk work out smpi muntah balik brownies ni!!
 Ok bai!

Nanti aku update ape result 1 week ni ye!

Ops! lupa nak beritau. Aku keep drink klorofil juga (:
 

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails