Owner of this wonder world of magic !

My photo
coffeeholic - Everybody should believe in something. I believe I'll have another coffee. Do wonder in my wonder life (:
Daisypath Wedding tickers

Making love!

Daisypath Anniversary tickers

Thursday, February 28, 2013

Daily beauty skincare & product

Hi Chuolss,

Happy Thursday, eh dah Thursday ropenye -_-'' esok Friday. Pack betul minggu ni maha busy hokeh!
So bertajuk pada entry kali ni adalah penjagaan harian dan kecantikan. Beauty tips uols. Mak jemah mengepoh nak cerite tips! 

Sejak2 dah berumur 24 tahun ni uols, i ols dah ade kesedaran sikit nak menjaga kecantikan diri ini.. Sambil tangan dibahu mata keatas uolsss. 

Bukan maksud before aku berumur 24 tahun ni tak menjaga langsung, cuma yg basic2 jela aku praktikkan, and kadang tak displin pun. Tapiii di tahun alaf baru iniiii haruslah kens jaga segala. Baru glowing gitu, muka pun tak berkeredut, wangi senantiasa wah gitewww. Sila lempang!

Jadi mari start dengan penjagaan dalaman :

1) Supplement Vitamin B + C (brand : Blackmores) 

About this product

Blackmores B+C is a dietary supplement containing B-group vitamins, vitamin C and folic acid. These vitamins provide support for when dietary intake of these vitamins may be inadequate due to an unbalanced diet or insufficient nutrition. The vitamin C and B-group vitamins in this formula may provide additional support for when nutritional status is compromised by lifestyle factors such as cigarette smoking and excess alcohol consumption. Ni bagus utk aku, aku rasalah haha, sebab aku kan tengah berdiet kononnye. Dahla selalu balik dah lewat, badan pun dah penat bangun pagi macam biskut lemau, maka inisiatif aku untuk menjaga kesihatan adalah dengan mengambil suplemen ni.. Start makan 25hb Feb, setiap hari intake dia 1, ada 30 biji, for RM25 untuk sebulan. Nanti kita tengok result dia ok, kulit glowing memancor tak? heheh. Aku pun dah start totally tolak nasi, just lunch and breakfast jelah aku amik heavy, macam mee, malam je makan ringan2 such as yogurt, green apple. Jangan mengemok sudah makan supplemen ni!
2) Basic cleanser for dehydrated skin (brand : Simple)
Ni aku baru je start pakai, selama ni mencari product skincare yang suits dengan skin aku, tapi end up ada yg buat oily even worst kulit mengering! So aku pun cecuba product ni, 1st attempt memang supple je skin kita! Lembut je, and paling best dia tak berbuih macam brand lain, 100% without chemical and fragrance free * ni utk kulit sensitive memang digalakkan*. Harga kalu beli satu2 memang membunuh la, kalu stock2 org kekayo buleh la 1st try terus ngap beli. So aku ni buat cara yang sederhana mampu. hehe nama pun 1st try, so aku beli yang trial kit, RM23.80. Mana tau brand ni suits dengan aku kan? Dulu pakai Nano White, tapi dia macam specialized in memutihkan kulit semua, aku ni tak nak pun memutih bagai, dah hitam sedar diri tsk. Kang muka putih lepak badan ala tanned JLo cemano tu? -__-''. Aku mencari skincare yang boleh lembap kan kulit, tak menghasilkan kulit jadi berminyak, janji kulit sihat! :D

So ni basic kit utk type Kind to Skin *dia ada banyak type actually,* but this i used everyday :
Tired skin will look revived as you gently rinse away make-up, dirt and pollution with our Kind To Skin Refreshing Facial Wash Gel 

Soothing Toner

Remove the last traces of make-up and cleanser with our Kind To Skin Soothing Facial Toner to clarify and refresh your skin

Hydrating Light Moisturiser

This everyday, Kind To Skin Hydrating Light Moisturiser is easily absorbed and acts as a great base for make-up
 
Ok done bab basic skincare! Now daily make up, what i calit2 kat muka before pergi office.
 
Now using this! Kemain semua nak try produk baru aku ni.. -___-''
Ehem dah gaji..memang begitu eheh.
 
 
 

BB Make up cream 5 in 1& shimmering loose powder uols (brand : In2It) RM18.90 
 Cheq malaih nak review hok ni, tapi baru arini pakai, so far x bley challenge brand Korea *tak ingat brand apa*, not choosing any foundation, i used bb as there so many benefits in it! (:

Produk lain-lain :

Haruslah, masker from Sasa!! Sekarang tengah promotion buy 5 for RM11, so sesi memborong aa, lagi terpersuade dengan belog Peej. Kemain dia beli tengok cambest, maka aku pun memborong sama mih mih mih :p

Veet shower & daily compact base (brand : Maybelline) - Dua benda alah ni harus ada ye dalam lemari korang as peremphuannggg. Haha xtau lah yang kaki bulus lebat biar je, hihi bulus kakiku xla lebat, tapi memang menjaga kens, so harus ni, 1 month sekali kasi zass! :P



So this is my life saver kit !

Dah la.. penat membebel, hehe saja je nak update what daily things yang sedang aku guna, semoga bermanfaat lah ye :))

2 comments:

IzzQist said...

Hi Cik Yaya..

nice to have something light to read from your blog.. i wondering if its ok if I nak bagi u try sample skincare... would that be ok with you? I just want your feedback... let me know by email me at izzqist@gmail.com

Thanks!
iZZQIST

cik yaya said...

Hi Izz, thanks dropping by my blog hehe sure do. will email you then! :)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails