Owner of this wonder world of magic !

My photo
coffeeholic - Everybody should believe in something. I believe I'll have another coffee. Do wonder in my wonder life (:

Making love!

Daisypath Anniversary tickers

Friday, March 22, 2013

Work out sesh- at home (Bersukan dirumah)

Hi TGIF! Thanks god its friday!! friday~friday~~*nyanyi Rebecca Black punya lagu pfft*

Yesterday after got back from work aku pun buat eksperimentasi dengan bersukan dirumah *work out at home*. Kenapa dekat rumah? kenapa bukan dekat park yang selalu petang2 aku pergi berjogging tu?

Lately ni banyak sangat baca and dengar kes2 perempuan kena ragut la, kena samun la, rogol etc. As a women, wah women gitu... Haruslah chek takuittt. Mau pape terjadi. Mau menyesal tak sudah. Prevention is better than cure gitu. hehek.

Lagipun boss yang aku jaga sekarang dah warning suro bawak sports suit next Tuesday. Dia nak tengok cemana style aku punya work out T--T. Matiklaa. Selama ni dia bagi la advise la bebel la siap suruh aku ni ikut cara dia work out la. Diet semua la. Tau la dia tu memang athletic. *berapa banyak la daaa*.

Takuit oih kang dia pepenat bagi lecture tu rupanya aku tak apply poin! Haha layankan je bila dia bagi advise camna nak work out tu.. #evilllaugh muahahaa.. Habih kalu tak layankan mau ..*ayat tergendala boss finance mintak tolong kira nombor tadi... sambung balik* mau dia bebel jela cakap aku ni degil tak nak ikut cakap dia, mau bebel satu hari.. So the best yang aku buat is melayan jela cakap yang aku apply ape yang dia ajar tu..

Bila dia suruh bawak sport suits next Tuesday fuh fuh. terus semalam aku practise apa yang dia penah ajar * haha siap prektis bagai takut kantoi xpenah buat!*

So ni yang semalam aku buat within 30minutes for 3sets :

Ikut turutan ye adik2.
Aku buat cengini. tapi yg betul pic bawah ni.

Oleh kerana tali skipping kak jemah pendek, maka kak jemah kena buat yang mcm pic atas ni. for x50 for 1 set. pastu tukar utk set ke 2 kaki belah kanan pulak. 


Ni yang sebenarnya betul ye adik2..
 Step ke 2 :
Sit up for x10 per set.



 Lepas buat step yang pertama, terus buat step ke 2 mcm pic atas ni. Sebab buat kat rumah kens. Lagi takda siapa nak tukang pegang kaki.. sofa pun jadikk. takpe uolss.


Step ke 3 :
Press up for x10 per set
Ni paling relax, and to reduce all flabby arms ye. haha


Step ke 4 :
Squats x15 per set

Kakak2 macik2, squats ni sangat bagus untuk perempuang2 yang mempunyai "aset" seperti Kim K and JLo *termasuk aku* Fungsi dia adalah untuk firmkan buttocks and tighten bottom parts of our body. Siapa yang seturess nak dapat buttocks yang firms and comel montoks. Boleh ye apply squats ni sambil2 tengok Wanita Hari Ini kat TV3 hari2 hihikss.

Step 5 :
Arms raise & leg raise x10 per set
Picture atas ni tak tunjukkan arms raise, cuma leg je. Sepatutnya kaki kanan raise and tangan kiri pun raise ke atas seperti nak torbang tu. So cemana nak kira per set? nak fair, x1 utk dua2 belah kaki. *faham x agak2?* Kira kaki kanan & tangan kiri raise x1* , kaki kiri & tangan kanan raise x1. tu baru kira 1. then ulang utk x2.. *buat2 paham jela kalu tak paham heheh*

Additional step ke 6 :

Semalam aku x buat ni, hari ni baru nak buat. This step is to focus on your bottom part. Which betis engkorang yang besau cam nangka tu, so this step can helps to firm it and reduce it if kita buat hari2 la. :P



x10 per set.


So step2 diatas harus dilakukan tanpa henti utk 3 sets ye. within 30 minutes. and the result is korang akan bermandi peluh macam nak hapa. Memang utk first timer, anda akan rasa cam nak muntah and pening. Which is good! thats show your adrenalin is rushing out! Tapi buat ikut kemampuan ye uols. Hakak tak jamin kang ade masuk sepital sebab pitamsss!

Result pagi ni, kaki memang sengal2 ubi kayu. But joint semua mmg akan sakit.. tapi feel more energetic laaaa! *ehem baru pukul 11am. cuba tengok pukul 3pm nanti.. hiks*


Till then!
Yours truly
Yaya.

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails